CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 27 July 2011

Kampus Puncak Perdana, UiTM Shah Alam

HAHA... msti ada yg tercari2 kt mana kampus ni khususnya student2 yg akan melanjutkan study dorang lam bidang Information Management, Accountancy ataupun TEKA kann....? msti korang wondering.. camne la rupa kampus Puncak Perdana ni kann... ahaa! so... check2 la entry ni!


Utk memudahkn korang bayangkn lokasi kampus ni :p
Firstly, Kampus Puncak Perdana terletak di Jalan Pulau Indah Au10/A, Puncak Perdana, 40150 Shah Alam. N ye... kawasan kampus ni bukan di tengah2 bandar... rasanya lau naik bas nk g bandar Shah Alam tu, amik masa dekat stgh jam kot. HAHA... actually, mula2 tu aku wondering mana satu la kampus ni.. yela... mcm apartmen (rumah org) je... then, pusing2 ada lak satu bangunan cm GUDANG! terpampang UiTM Kampus Puncak Perdana.. OMG! ni ke bangunan fakulti aku.. mula2 cm jakun jgk la aku...
Time tu rasa cm ape je... junior la katakan..... then aku pn mendaftar la sbg pelajar UiTM Kampus Puncak Perdana.

Ok, utk x kelirukan korang... aku akn crta sal kolej kediaman dulu.. yela.. memandangkan korang masuk2, pegi kolej dulu kan... hahah.. ok.. kolej kat kampus ni ada 1 je... memula namanye Kolej Puncak Perdana tapi dah bertukar, jadilah Kolej Jasmine.. sweet x? haha.. byk2 kolej..aku rasa ni laaaaaa kolej paling terrrrrrrrbaikkkkkkkk sekali... sbb kolej ni style apartment beb... mmg xterasa duduk asrama kot.. setiap rumah ada 8 penghuni.. ade 3 bilik.. 1 bilik utk 4 org n 2 bilik utk 2 org.. satu rumah ni jgk ada 2 bilik air.. so, istilah berebut2 nk mandi tu xdela kannnn..... rasa best la sbb suasana rumah.. nk golek2 kt mana2 pn boleh... hahaha... kolej ni amat lah dekat ngan bangunan fakulti... xpayah de nak nek2 moto lah.. nek bas lah g bangunan fakulti, jalan kaki xsmpai 5 minit kot.. haha.. heaven kn?? so kalau kelas pukul 10.10 pagi.. korang nk golek2 smpai kol 10 pn xpe.. haha.. Memandangkn keluasan kolej kita ni kecil, maka kemudahan tu amat selesa la.. i mean, dekat ngn surau.. dekat ngn kafe & dining.. dekat ngn klinik.. ade gazebo2 nk wat discussion... ade gym.. ade kdai runcit.. n so on.. kiranya suma adela..... apa yg aku leh ckp even tempat ni ceruk sikit (jauh drp bandar), senang jgk la nk lengkapkn keperluan.. pelajar jgk ade pilihan nk lepak2... santai2 ke... or cari keperluan kt luar kampus sbb ade kedai2 runcit & kedai2 mkn yg trletak betul2 dekat ngn kawasan kampus.. kitorg panggil tempat tu Kandang ataupun KFC (Kandang Food Court).. sbbnya??? korang dtg la sendiri.. ^^

Setel sal kolej.. then aku nk cerita sal bangunan fakulti lak.. ala.. bangunan fakulti yg gudang tu la.. gudang bukan sbrg gudang! dlm satu bangunan ni.....pun ada mcm2 .... ada bilik2 kuliah..... ada studio2... ada library.. bilik2 pensyarah... ade pejabat bendahari.. pejabat2.. ade surau.. ade lab komputer.... semua la ade.. mesin atm pn terletak kt bangunan ni.. pendek kata... semua tu kat satu tempat.. so, kita xpayah pening2 nk cari tempat tu, tempat ni... 

Untuk xmemeningkn korang. ni ada aku wat lakaran kasarrr utk korang. hehe.. baik x aku??

Mcm ni la lebih kurang..... hehe..
Dgn ini aku harap dapat la clearkan ckit question2 kt kpala korang tu... Jgn risau.. Kampus ni best la... suasana harmoni... (follow rules, aman la) ^^ so... sapa2 yg bakal belajar kt cni... have a great moment la ye.... if aku still buat korang blurr2... sory.. pape pn, korang leh asking2 aku.. don't worry.. insya allah, aku bantu yg mana boleh.... ^^